Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

در جست و جوی تاثیرات عجیب و ترکیبات غریب،انسان باید به خود زندگی مراجعه کند که همیشه چشمه هایی بسیار شگفت انگیز تر از بهترین کوشش تخیل ما آماده نمایش دارد.

۰۲تیر

نمی دونم چرا بعضی چیزها هر چی بیشتر به بعضی ها توضیح داده می شن،اون چیزها رو کم تر می فهمن.واقعا فهمیدن این چیزها سخت نیست ها.فقط کافیه این افراد یک کم درک انسانیشون رو بالا ببرن.

امروز به مدت یک ساعت سعی داشتم یک موضوع مهم رو به یک نفر بفهمونم.آخرش هم نفهمید. :/

۹۸/۰۴/۰۲
شرلوک هلمز

نظرات  (۴)

از قدیم گفتن که... نرود میخ آهنین در سنگ!
پاسخ:
بله.همین طوره.
ولی من همچنان دارم تلاش می کنم که میخ آهنین رو در سنگ فرو ببرم تا ببینم آخرش فرو می ره یا نه.
احتمالا یکی الان میاد میگه که: چرا وقت خودتو با ادمی که نمیفهمه حروم میکنی؟
و از این دسته ادم هایی که از این حرفا زیاد میزنن.
ولی حقیقتش رو بخوای من خودم تا مرزِ جنون خودم و تا جایی که بدونم چرتو پرت نمیگم با طرف بحث میکنم.مگر اینکه ببینم داره میزنه جاده خاکی.و دوست دارم بفهمونمش
شرلوک به نظرت داریم چیرو میفهمونیم؟نکنه اونم داره مارو تفهیم میکنه؟من که درست نمیگم پس اون درست میگه؟یا برعکس؟بعنی چی.
من درست میگم؟اون درست میگه؟رو اعتقادم پافشاری کنم تهش چی میشه؟نکنه اشتباهم اصلا.
پاسخ:
سلام :)
می دونید چیه،به نظرم صحبت کردن با آدم ها هیچ وقت اتلاف وقت نبوده و نیست و نخواهد بود.به نظرم صحبت کردن با آدم ها کار خیلی قشنگ و جالبیه. :)
این که می گم سعی دارم این موضوع مهم رو به دوستم بفهمونم مطمئن باشید که از درستی حرفم مطمئنم.هیچ وقت سعی نمی کنم موضوع و حرفی رو که خودم ذره ای نمی دونم یا ذره ای از درستی اون حرف اطمینان ندارم به یک آدم دیگه تفهیم کنم.پس خیالتون راحت باشه که سعی کردم اون فکر اون فرد رو نسبت به این موضوع مهم تصحیح کنم.
این که می گم یک ساعت تمام وقت گذاشتم فقط برای امروز بود ها.الان حدود یک ساله که دارم سعی می کنم فکر این دوست محترمم رو که دوست صمیمی ام هم هست تصحیح کنم.من دلسوز دوستم هستم. :)
نمی گم خودم کامل هستم و تمام چیزها رو می دونم یا تمام افکارم صحیح هستن ها نه برعکس.اتفاقا من هم نیاز به راهنمایی آدم های عزیز و مهربونی مثل شما رو دارم. :)
بله.شما درست می گید.باید قبل از این که سعی کنیم موضوعی رو به کسی بفهمونیم از کاملا درست بودن این موضوع اطمینان کامل داشته باشیم.به نکته ی خیلی درست و خیلی ظریفی اشاره کردید. :)
۰۳ تیر ۹۸ ، ۰۸:۲۳ حمید آبان
جوان تر که بودم خیلی تلاش میکردم تا به یک نفر بقبولونم داری اشتباه میکنی، نه از این روی که من دانا باشم و اون نادان خدای ناکرده، در کل سعی میکردم آنچه میدونستم اشتباهه رو به اطرافیان منتقل کنم و باورهای غلط رو اصلاح کنم. اما حالا به این نتیجه رسیدم که نمیشه باورها رو تغییر داد، نمیشه اعتقادات غلط رو خیلی راحت و ضربتی اصلاح کرد. باید صبور باشی، سالها زمان میبره تغییر، تغییر چیزی که سالها زمان برده تا شکل گرفته...
پاسخ:
سلام آقای آبان
من نمی گم که من دانا هستم.اتفاقا من هم کلی چیز رو نمی دونم و خیلی نیاز دارم که آدم های دانایی مثل شما اون ها رو برای من تفهیم کنن. :)
این که می گم سعی دارم که این موضوع رو به این دوست صمیمی ام بفهمونم مطمئن باشید که از درستی این موضوع اطمینان دارم.اگه حتی ذره ای به درستی حرفم اطمینان نداشتم یا ذره ای این موضوع و حرف رو نمی دونستم هرگز هرگز هرگز سعی نمی کردم که این حرف رو به دوستم تفهیم کنم.مطمئن باشید که از درستی حرفم اطمینان کامل دارم.خیالتون راحت باشه. :)
بله شما درست می گید.باید صبور بود.نمی شه اعتقادات و افکار غلط رو خیلی راحت و ضربتی اصلاح کرد ولی این یک ساعت فقط برای دیروز بود.الان حدود یک ساله دارم سعی می کنم این حرف رو به دوستم بفهمونم.شاید به زمان بیشتری احتیاج هست.
هر چه قدر هم زمان ببره من ناامید نمی شم و به کارم ادامه می دم.امیدوارم که دوستم یک روز بفهمه. :)
دلسوزی کار درستیه اللخصوص واسه دوست و الان که دوست کمه.دوست هستا.ولی دوست نیست.
منظور از حرفم که میگم "من درست میگم یا نه یا اصلا جریان چیه" صرفا به خاطر درستی اعتقاد نیست.یه اجتماع رو تصور کنین.داره درمورد یک مطلب بحث میشه.هرکی یه نظری میده.من یه نظر.شما یه نظر دیگه.یه عده کمو بیش صرفدار من و یه عده کمو بیش طرفدار شما هستن.ما در مقابل هم دیگه مصداق کامل واژه "اختلاف نظر" هستیم.شما یه اختلاف نظری.منم یه اختلاف نظرم.ماهیت از بیرون اینطوری دیده میشه.
منظورم اینه.دچار این گیجی شدم و هستم و حالا حالا ها خواهم بود.
پاسخ:
Yes. :)
آهان.یعنی منظورت اینه که این تفهیم کردن های متقابل ممکنه باعث اختلاف نظر بشه؟؟بله.ممکنه.خب باید طوری این کار صورت بگیره تا اختلاف نظر به وجود نیاد.
آره گیج کننده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی