Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

در جست و جوی تاثیرات عجیب و ترکیبات غریب،انسان باید به خود زندگی مراجعه کند که همیشه چشمه هایی بسیار شگفت انگیز تر از بهترین کوشش تخیل ما آماده نمایش دارد.

۲۸ارديبهشت

بعد از دیدن آخرین قسمت از فصل 4 شرلوک هلمز،وقتی که یوروس هلمز خواهر شرلوک هلمز رو دیدم،تعجب کردم.شرلوک هلمز خواهر داره؟مگه داریم؟مگه می شه؟ولی غافل از این که به خواهر هلمز در کتاب های آرتور کانن دویل هم اشاره شده بود.خب،برید ادامه ی مطلب. :)

این دیالوگ فیلم رو بخونید:

 

SH:آزمایش تموم شد.نتیجه ی شماره ی 1:من یه خواهر دارم.

M:کار تو بود.همش زیر سر تو بود.

SH:نتیجه ی شماره ی 2:خواهرم که ظاهرا اسمش یوروسه از بچگی تو یه مکان امن که توسط برادرم کنترل می شده زندانیه.سلام داداش.

M:چرا این نمایشو اجرا کردی؟چرا؟

SH:نتیجه ی شماره ی 3:تو خیلی ازش می ترسی.

M:نمی دونی درمورد کی داری حرف می زنی.واقعا نمی دونی.

J:اطلاعات جدید اینه که بیرون اومده.

M:امکان نداره.

SH:خیلی هم ممکنه.اون پزشک جان بود.

J:و سر جلسه بهم شلیک کرد.

SH:البته با یه بیهوش کننده.

J:ده دقیقه از جلسه ام مونده بود.

SH:می گیم پولشو بهت برگردونه.(رو به دو نفر دیگه که نمایش را اجرا کردند.)شما دو نفر برین جلوی در و پولتونو از ویگینز بگیرید.فقط الکی خرجش نکنید.(به طرف در می رود و دوباره رو به مایکرافت می گوید.)آو امیدوارم فیلم رو کوفتت نکرده باشم.

M:یعنی دارید می رید.

SH:بیشتر از این نمی مونیم آخه یوروس داره میاد و احتمالا یکی سیستم امنیتی ات رو از کار انداخته.خوابای خوش ببینی.

 

این دیالوگ ها خنده دارن،نه؟ولی خب توی فیلم این حقیقت رو نشون می دن که شرلوک یه خواهر به اسم یوروس داره.حالا سوال من اینه که آیا خود آرتور کانن دویل که اولین نویسنده ی داستان های شرلوک هلمز بود،درباره ی خواهر شرلوک در داستان هایش هیچ حرفی زده؟؟

در کتاب های کانن دویل هم به خواهر شرلوک اشاره شده.در داستان "آلش * های سرخ".

در داستان آلش های سرخ می خوانیم که ویولت هانتر پس از پیشنهاد کاری برای معلم سرخانه شدن با شرایط عجیب و حقوق بالا برای مشورت به پیش شرلوک هلمز می رود.بعد از تعریف ماجرا و خواندن نامه ای از کسی که او به او پیشنهاد کار داده است به شرلوک هلمز می گوید:

 

-آقای هلمز،این متن نامه بود،و من تصمیم گرفته ام که پیشنهاد را قبول کنم.مع هذا فکر کردم پیش از آن که قدم نهایی را بردارم،بهتر است کل مسئله را به شما ارائه کنم و نظر شما را بخواهم.

هلمز لبخند زنان گفت:

-خانم هانتر،اگر شما تصمیمتان را گرفته اید،پس دیگر تکلیف مسئله روشن است.

-آیا شما به من توصیه نمی کنید که پیشنهاد را نپذیرم؟

-اعتراف می کنم موقعیتی نیست که دلم می خواست خواهرم داوطلب آن بشود.

 

خب،این متن یعنی چی؟یعنی شرلوک هلمز کتاب،شرلوک هلمز واقعی و اصلی،هم خواهری داره یا صرفا می خواسته بگه اگه خواهری داشت دوست نداشت خواهرش این شغل رو قبول کنه؟

من که خودم فکر می کنم دومین نتیجه گیری درسته چون خواهر شرلوک هلمز در هیچ کدام از کتاب های کانن دویل ظاهر نشده.

نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟

__________________________________________________________________________________

 

*در اصل (The Copper Beaches) ،که "آلش های مسی" ترجمه ی دقیق تری می بود.آلش یا آلاش یا راش درختی است جنگلی با تنه ی راست،پوست صاف و چوب بسیار محکم،که در جنگل های شمال ایران هم فراوان است.

نظرات  (۱۳)

من می‌دونستم که توی داستان‌های اصلی، چند جا به خواهری به اسم شرینفورد اشاره شده، که گیتیس و موفات هم از همونا استفاده کردن، با این تفاوت که شرینفورد رو محل نگهداری یوروس قرار دادن. 
پاسخ:
سلام :)
خوش اومدید. :)
تو کدوم داستان های آرتور کانن دویل به خواهری به نام شرینفورد اشاره شده؟اسم شرینفورد توی کدوم داستان ها اومده؟
سلام، ممنون.
راستش یادم نیست😬، این رو هم توی یه وبلاگ شرلوکی خوندم، حالا اگه دیدمش بهتون می‌گم. :) 
پاسخ:
سلام :)
آهان.پس خودتون این اسم رو توی کتاب ندیدید. :)
اون مطلبی که خوندید فکر کنم درباره ی این بود که آرتور کانن دویل در ابتدا می خواست اسم شرینفورد رو به جای اسم شرلوک انتخاب کنه ولی این کار رو نکرد.این مطلب نبود؟؟؟؟؟؟؟ :)
ممنون می شم اگه مطلبش رو دیدید به من هم بگید. :)
من هیچی به اندازه ی اینکه شرلوک عاشق the woman شد متعجب ناراحت دلگیر افسرده داغون و غیره شکم نکرد.
-_____________________________________-
پاسخ:
عه.آخه چرا؟؟
چون شرلوک خیلی فرق میکرد.قرار نیست عاشق بشه!ینی چی.تحملش سخته.اخه عاشق چی بشه!
خیلی بده.
پاسخ:
مشکل شرلوک اینه که همه فکر می کنن با بقیه فرق داره. :)
چرا نتونه عاشق بشه؟اونم آدمه دیگه.یک آدم مثل بقیه آدم ها. :)
شرلوک یه طبقه بندی جدا داره واسه ادم.اره قبول دارم ادمه باید عاشق بشه و اینا.ولی اینقدر درگیر میکنه طرفو که یارو میگه غلط کردم (:  اشتباهی شماره دادم. ولی خب.شرلوک قداستش مثل کاراگاه گجته واسم!باید همیشه پی ماجراجویی باشن.یه جورایی خودمو تو اونا میبینم دوسدارم برن جلو و درگیر نشن!
پاسخ:
عشق یکی از موهبت های ارزشمنده که خدا به انسان ها داده. :)
عاشق شدن شرلوک جلوی ماجراجویی اش رو نمی گیره.توی فیلم هم دیدیم که. :)
من بی صبرانه منتظرم ببینم شرلوک با مالی هوپر ازدواج می کنه یا با آیرین آدلر.من خودم دوست دارم با مالی ازدواج کنه. :)
نه خیر گند زده بود به ماجراجویش-_- ندیدی ویالن میزد داغون بود؟؟!؟!؟؟
اره من خودمم دوس دارم با مالی ازدواج کنه.نمیدونم شاید مشکلم با ادلره :دی
پاسخ:
یک کم غم انگیز ویولن می زد.
:)
۱۷ دی ۹۸ ، ۱۴:۳۹ امیرحسین

در قسمت ۳ از فصل ۳ هم بهش اشاره میشه

اونجایی که مای کرافت میخواد شرلوک رو ببخشن، اون مرده از مای کرافت میپرسه: نکنه این برای حس برادرانتونه

بعد مای کرافت میگه: من هیچ وقت احساسات برادرانه رو دخالت نمیدم، اون یکی رو که یادتونه

پاسخ:
بله.این قسمت از فیلم واقعا تعجب برانگیز بود و تا قبل از اومدن قسمت آخر فصل چهار،فکر همه ی ما رو درگیر کرد. :)

سلام

شاید مایکرافت یوروس و به خاطر شرلوک زندانی کرده بود . چون یه جا فک کنم تو اخر فصل 3 مگنسن میگه نقطع ضعف مایکرافت شرلوکه پس مایکرافت بااینکه همش با شرلوک لجه ولی درواقع داره ازش یجورایی محافظت هم میکنه 

وبه نظرم شرلوک تو دوره بچگیش صدمه روحی زیادی دیده چیزی که باعث شده تا اون تمامی احساسات درونیش روبکشه و یک ادم بی احساس جلوه کنه وشاید دلیل ضربه ای که خورده هم از طرف خواهرش باشه

تازه اینطورکه فیلم نشون میداد  اونا یه خانواده کاملا معمولی بودن  و مادر هم وقت رسیدن به بچه هاشو نداشته وبعد به خاطر بچه هاش کارشو ول میکنه  

شایدم شرلوک خیلی ضعیف بوده وروحیه ای لطیفی داشته که از بین رفته

بی نهایت شخصیتشو دوست دارم

پاسخ:
سلام دوست عزیز :)
این که مایکرافت ، یوروس رو به خاطر شرلوک زندانی کرده یکی از دلایله.همون طور که در قسمت کارآگاه دورغگو می بینیم که مایکرافت به این نکته که شرلوک یک مورد امنیتی برای انگلستان محسوب می شه اشاره می کنه و اضافه می کنه که آخرین بار هیچ فرقی قائل نشده که منظور از این آخرین بار یوروسه.پس یوروس هم یک مورد امنیتی فوق العاده باهوش برای انگلستان محسوب می شه و سرانجام همین مورد یوروس رو راهی شرینفورد می کنه.
بله و ما شاهد دلیل این ضربه که همون دوست شرلوک ، ویکتور ترور ، هست بودیم و همین طور پاک کردن قسمتی از حافظه اش و تغییرش به شکلی دیگه. (ریش قرمز)
البته اگه از دلایل خانوادگی این بی احساسی ساختگی بگذریم.
بله همین طوره.خانواده ای معمولی که شرلوک باعث با هم بودن و متصل بودن خانواده به هم می شد.
در کل شرلوک هم مثل بقیه کودکی داشت که دوست داشت به بازی کردن و کارهای معمول کودکی بگذرونه ولی اتفاقات افتاده در کودکی و همچنین جو نابغه ی خانواده تاثیر خیلی زیادی روی فعالیت های بچگی و بزرگسالیش گذاشت.
منم همین طور.شخصیت قابل توجهی داره. :)

۲۹ اردیبهشت ۹۸ ، ۱۱:۱۹  سولویگ ...

من می‌دونستم که توی داستان‌های اصلی، چند جا به خواهری به اسم شرینفورد اشاره شده، که گیتیس و موفات هم از همونا استفاده کردن، با این تفاوت که شرینفورد رو محل نگهداری یوروس قرار دادن



بر👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

 

 

 

درباره این کامنت دوستمون

باید بگم توی کتاب ها شرلوک خواهری ندهر و شرینفورد هم اسمیه که ارتور کانن دویل قصد داشته روی قهرمان اصلی بذاره که بعد تصمیمشو عوض میکنه و اسمشو میذاره شرلوک 

مارک گنیس و استیون موفات هم برای اینکه اشاره ای به این مسئله داشته باشن تصمیم میگیرن اسم اون جزیره رو شرینفورد بذارن 😁

پاسخ:
همین که خانم آدلر فرمودن. :)

خیلی دوست داشتم شرلوک با ایرین ادلر یا ، مالی یا یه کاراگاه مثل خودش ازدواج کنه.

واقعا باحال می شد.اما وقتی جان رو دیدم، نظرم عوض شد.توی سه نشانه وقتی که جان بامری ازدواج می کنه، دیگه شرلوک می فهمه که دارن کم کم به پایان حل کردن پرونده ها باهم دیگه می رسن.ازدواج باعث می شه که بچه دا بشن.بچه هم یه جورهایی جلوی دست و پا رو می گیره

پاسخ:
سلام دوست عزیز :)
خب به طبع ازدواج تعهدها و وابستگی هایی رو به وجود میاره و این تعهدها و وابستگی ها ، باعث می شن که آدم هر کاری رو نتونه انجام بده.
ولی ازدواج جان ، چه توی کتاب و چه توی سریال ، مانع از حل پرونده توسط شرلوک و جان نشد.اون ها هنوز هم با هم پرونده حل می کردن.حتی توی خود عروسی مری و جان هم با هم پرونده حل کردن.از بعد از ازدواج مری و جان ، مری هم در حل پرونده ها به هر دوشون کمک می کرد.
پس ازدواج مری و جان جلوی حل پرونده توسط شرلوک و جان رو نگرفت.

سلام دوستان شما میدونید فصل بعدی شرلوک هلمزو میسازن یا نه اصا تصمیمی براش گرفته شده یا نه 

من که دارم می میرم 💀💀

پاسخ:
سلام
درباره ی این که فصل پنج ساخته می شه یا نه هیچ مرجع و اطلاعات قابل اطمینانی پیدا نکردم ، برای همین مشخص نیست.اگه ساخته بشه با تاخیر طولانی ساخته می شه.

اقا من یه سوال ذهنمو درگیر کرده. میدونم خیلی وقته که این مقاله رو نوشتین ولی تازگیا فیلم انولا هلمز اومده که خواهر شرلوکه منم تازه دیدم خیلیم عالی بود ولی واقعا موندم یوریوس یا انولا؟(کاش انولا درست باشهههههههههههه)

پاسخ:
خب خود آرتور کانن دویل (نویسنده ی اصلی داستان های شرلوک هلمز) که هیچ وقت راجع به این که شرلوک خواهر داره یا نه و اگه خواهر داره ، خواهرش چه شکلیه هیچ چیزی ننوشته.پس شما هر طور دوست داری خواهر شرلوک هلمز رو تصور کن. :)

من این داستان رو خوندم و جلوتر از جمله ای که شما نوشتید شرلوک میگه که "اگر خواهر داشتم" عمرا میذاشتم این شعل رو قبول کنه!

به نظرم شرلوک کتاب ها خواهر نداره :(

پاسخ:
آره.همینو می گه. 👍🏻
آره فکر کنم همین طور باشه. :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی