Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

هیچ ابلهی به اندازه ی ابلهی که اندک بهره ای از عقل دارد موجب دردسر نیست.

Sherlock Holmes

در جست و جوی تاثیرات عجیب و ترکیبات غریب،انسان باید به خود زندگی مراجعه کند که همیشه چشمه هایی بسیار شگفت انگیز تر از بهترین کوشش تخیل ما آماده نمایش دارد.

۱۷تیر

UMQRA!یعنی چی؟چه معنی می ده؟یادتونه با این پنج حرف اولین بار در اپیزود سگ های بسکرویل (The Hounds of Baskerville) سریال شرلوک مواجه شدیم؟الان چند روزه که درگیر شکستن رمز این پنج حرف هستم ولی هیچ که هیچ چی.هیچ نظم و قانونی بینشون پیدا نمی کنم.سعی کردم به صورت کدهای باینری (دودویی) بنویسمشون ولی باز هم هیچ چیز معنی داری پیدا نشد.سعی کردم از طریق رمز نگاری سزار (هر حرف الفبا به یک حرف دیگه ربط داده می شه و با اون حرف نشون داده می شه.) کلمه یا جمله ی معنی داری باهاشون بسازم ولی باز هم هیچ چی پیدا نشد و کلی تلاش بی نتیجه ی دیگه.فقط به چندتا نکته رسیدم که شاید اصلا به این پنج حرف ربطی نداشته باشن.لطفا به ادامه ی مطلب برید. 🌹

 

*         *         *

 

1)یک نفر!ولی کی؟

یکی از چیزهایی که باعث می شه احتمال معنی دار بودن این حروف قوی تر بشه اینه که وقتی جان به همراه شرلوک و هنری وارد جنگل شده بودن و پیش می رفتن ، حرکت چیزی در بین انبوه شاخ و برگ درخت ها و بوته ها حواس جان رو پرت می کنه و جان از مسیر خارج می شه و به اون سمت می ره تا ببینه این حرکت و صدای خش خش مربوط به چیه که ناگهان با کدهای مورس مواجه می شه.

 

 

و بعد شروع می کنه با توجه به نوری که از دور چشمک می زنه ، به نوشتن این پنج حرف.نکته این جاست که یه سری چشمک ها هم قبل از این که جان شروع به نوشتن کنه روشن وخاموش می شن ولی جان تا میاد بجنبه و کدها رو بنویسه ، چند تا از کدها رو از دست می ده.این چشمک ها به حرف A ختم می شن و بعد متوقف می شن.

یعنی ممکنه که کسی (همونی که بین بوته ها حرکت کرد.) توجه جان رو به کدها جلب کرده باشه؟

 

2)پنج اتومبیل

جان بعدا به دنبال منبع این نورها می ره و اون جا با پنج تا ماشین رو به رو می شه.دو ماشین در سمت چپ ، یه ماشین قرمز رنگ در وسط و دو ماشین هم در سمت راست.

 

 

 

 

این جا چهار موضوع مطرحه که شاید بی ربط باشن ولی گفتنشون خالی از لطف نیست:

الف)پنج تا ماشین وجود داره.UMQRA هم پنج حرفه.این تشابه های عددی به هم مربوطن یا نه؟مشخص نیست.

ب)زنی که در تصویر سوم این پنج ماشین وجود داره ، طوری که انگار از اومدن جان غافلگیر شده به مردی که در ماشین قرمزرنگ نشسته می گه که چرا حرکت نمی کنه و مرد پاسخ می ده که فکر می کنه ماشینش خراب شده و به خاطر همین یکی از چراغ های ماشین چشمک می زنه.این جاست که این موضوع برای جان بسته می شه و فکر می کنه که این حروف فقط به خاطر چشمک زدن یکی از چراغ های جلوی ماشین قرمزرنگ هستن و نه چیز دیگه ای.

ج)فردی که توی ماشین قرمز رنگه کیه؟چهره اش معلوم نیست.

د)وقتی که جان داره ناامید از پیدا کردن مدرکی که این حروف بهش می دن برمی گرده ، چراغ جلوی ماشین قرمز هنوز داره چشمک می زنه.این ها باز هم کدهای مورس هستن یا فقط چشمک های بی معنی؟سعی کردم کدهای مورسشون رو بنویسم ولی نتونستم چیز بامعنی پیدا کنم.شما چطور؟

 

 

 

3)نورافکن ، روشن ، خاموش!

صحنه ی بعدی فیلم (بعد از این که جان به دهکده برمی گرده.) خونه ی هنری رو نشون می ده که اون جا هم نورافکن های حیاط ، روشن و خاموش می شن.دوتا طولانی.یه کوتاه.یه طولانی.یعنی این ها هم کد مورسن؟یا صرفا خاموش و روشن شدن نورافکن ها؟این جا هم کلمه ی به درد بخوری پیدا نکردم.

 

 

4)شماره ی تلفن ، ردپای یوروس؟!!

در ابتدای فیلم می بینیم که شرلوک هنری رو استنتاج می کنه و در بین حرف هاش به این نکته اشاره می کنه که هنری وقتی سوار قطار و راهی لندن بوده به این فکر می کرده که دختری که روی صندلی جلویی نشسته ، همسر خوبی برای او خواهد شد و دختر هم شماره تلفنش رو روی دستمال سفره نوشته و به هنری داده.هنری هم شماره رو نگه داشته ولی هنری بعدا قهوه ای که لیوانش برعکش شده و ریخته رو با دستمال سفره پاک کرده و کلی جزئیات دیگه که الان این جا مهم و مطرح نیستن.این جا شماره ی تلفن مهمه.این شماره تلفنیه که دختر به هنری داده:

 

 

 

و حالا شماره ای که یوروس در قسمت شش تاچر به جان داده:

 

 

شماره ها یکیه.آیا اون دختر همون یوروس بوده یا صرفا یه خطای فیلم سازی بوده؟یعنی یوروس در این جا هم دست به کار بوده؟

 

5)UMQRA چیست؟حروف اختصاری؟کلمه؟جمله؟

وقتی شرلوک از جان درباره ی کدهای مورس می پرسه جان در جواب می گه که چیز خاصی نبودن ولی قصر ذهن شرلوک به طور واضح اون ها رو حروف اول پنج کلمه می دونه.(به تفاوت حروف سفید در دو تصویر زیر دقت کنید.)این یعنی چی؟آیا چیزی مربوط به این حروف درون قصر ذهن شرلوک مدفون شده و حالا فقط تصویر مبهمی رو ازشون به خاطر داره؟آیا اگه بیشتر راجع به این حروف فکر می کرد چیزی به یاد می آورد؟مشخص نیست.فقط می شه گفت به نظر شرلوک اینا حروف اختصاری و ابتدایی پنج کلمه هستن.

 

 

 

 

6)به این نکته هم باید توجه کرد که کلمه ی HOUND هم مثل UMQRA پنج حرفه.

 

*         *         *

 

خلاصه بگم که راز نهفته در این حروف مثل راز نهفته در کدهای باینری موریارتی (باید این رو هم توی یه پست جدا ، مفصل توضیح بدم.) پیدا نشد.حداقل تا الان پیدا نشده.

شما راجع به UMQRA چی فکر می کنید؟تا حالا سعی کردین که رمزش رو بشکنین؟

 

نظرات  (۳)

🤔

اگه اشتباه نکنم به زبان مالتی (مالت کشوریه توی قاره اروپا) میشه 

"خواندن"

اگر اون خاموش و روشن شدن نورافکن خونه هنری هم به مورس بخوایم بدونیم میشه حرف q 

اگر q رو اول umqra بذاریم میشه qumqra که به زبان مالتی میشه 

"قلم"

این چیزی بود که من دراوردم

حالا شایدم واقعا معنی خاصی نداره نمیدونم 😐

 

.

راستی خانم هلمز ، این وبلاگ جدیدمه 😉

بیا شام بخوریم 😁😉

 

پاسخ:
چه جالب ، دقیق و هوشمندانه! D:
خواندن به زبان مالتی می شه Uqra.یعنی m نداره.اگه یه جوری  اون m رو بشه از وسط این کلمه برداشت می شه یه کلمه ی مالتی.طبق چیزی که ویکی پدیا نوشته زبان مالتی از لحاظ آواشناسی ، همانندی های بسیاری با لهجه های عربی تونسی و عربی مغربی داره پس فکر کنم بشه گفت که از کلمه ی عربی اقرا اومده باشه.به معنی بخوان.اگه بشه یه طوری این m رو از اون پنج حرف حذف کرد ، می شه گفت کلمه ای به زبان مالتیه.
مری ماموریت هاش رو توی چه کشوری انجام می داد؟کشوری که مری در اون ماموریت داشت ، عربی زبان بود؟


Irene is back. :)
Irene is very smart.
Let's have dinner.
وبلاگ جدید مبارک باشه. :)

زبان مالتی از زبانهای سامیه مثل عبری و عربی پس تعجبی نیست که شبیه همن

و اینکه کشوری که مری رفت مراکش یا همون مغرب بود که یک کشور افریقایی عرب زبانه 

.

.

.

.

.

مرسی (; 

پاسخ:
پس ممکنه UMQRA به AGRA ربطی داشته باشه.با توجه به این که حرف "گ" در زبان عربی وجود نداره.ولی بازم حرف U و M رو نمی شه توجیه کرد.

.
.
.
.
.

:) 🌹
۱۹ تیر ۹۹ ، ۱۴:۵۰ میستری پینکرتون

یه چیز کاملا بی ربط،اگه کلمه b رو به جای q بزاریم،

umbra

میشه تاریکی(لاتین)

بازم میگم ربطی نداره :|

در ضمن شرلی،حوصله بازی کردن داری؟

پاسخ:
سلام :)
کلا پنج حرفش یه طوریه که به هر چیزی که یه معنی بهش می ده می رسی ، بعدش می فهمی که اگه یکی از حروف نبود یا یه حرف دیگه به جای یکی از حروف بود ، درست می شد. :|
ولی نکته ی جالبی بود.یه کلمه ی لاتین هم یاد گرفتیم. :)
تا چطور بازی باشه. D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی